LF-sida mot
växel
|
Koppling |
Fyrtrådsdrift och
likströmssignalering |
Nivåer |
Sändning lägst -14 dBr
Mottagning högst +8 dBr |
Impedans |
600 ohm balanserad |
Frekvensområde |
0,3-3,4 kHz |
HF-sida mot
radiolänk
|
Frekvensområde |
24 kanaler 6-108 kHz |
Impedans |
150 ohm balanserad |
Nivåer |
Sändning lägst -20 dBr
Mottagning högst -6 dBr |
Frekvensområde |
60 kanaler 60-300 kHz
120 kanaler 60-552 kHz
300 kanaler 60-1300 kHz |
Impedans |
75 ohm obalanserad |
Nivåer |
Sändning lägst -22 dBr
Mottagning högst -14 dBr |
Piloter
|
För reglering av 12-grupp
|
|
Frekvens |
84,08 kHz |
Nivå |
-20 dBm0 |
Reglerområde |
4,5 dB |
Avbrottspilot för 60-grupp |
|
Frekvens |
411,92 kHz |
Nivå |
-20 dBm0 |
Larm utgår vid |
-23 dBm0(-26 dBm0) |
Frekvensjämförelsepilot |
|
Frekvens |
60 kHz |
Nivå |
-15 dBm0 |
Signalering
|
Typ |
Diskontinuerlig
utombandssignalering |
Frekvens |
3825 Hz |
Nivå |
-6 dBm0 |
Lätt att felsöka i. Trots
modernare utförande, utan elektronrör, så var nog gamla
TM-6 ett strå vassare driftsäkerhetsmässigt. Vi
brukade associera till däcket Michelin. Först kom LME, sen kom
ingenting, sen kom de andra